آموزش ساخت پنجره ی گرافیکی
سلام دوستان.
از امروز قراره بهتون یاد بدم اپلیکیشن ویندوز بنویسید.
با زبان برنامه نویسی پایتون.
هر جلسه یک چیزشو بهتنو یاد میدم.
بعد از یکی دوماه میتونید بع سادگی اپلیکیشن ویندوز بنویسید.
همونطور که قبلا بهتنو قول دادم.
بعد از این هم آموزش ساخت بازی،آموزش ساخت اپلیکیشن برای تمامی پلتفرم ها و نوشتن وب رو هم بهتون یاد میدهم.
کلا جلسه های ساخت نرم افزار ویندوز با کتابخانه tkinter انجام میگیره.
این کتابخانه به طور خودکار روی پایتون نصبه و نیازی به نصب این کتابخناه نیست.
اول از همه باید کتابخانه را وارد کنیم:
* from tkinter import
اول از همه باید یک متغیر ایجاد کنیم.
هر اسمی می خواهید میتونید روش بگذارید.
مثلا window
ببرای ساخت پنجره باید از کلاس سازنده ی Tk استفاده کنید.به این صورت:
()window = TK
و یک خط جای خالی می گذارید و این دستور را تایپ می کنید:
()window.mainloop
البته من چون اسم متغیرم window بود از این اسفاده کردم.
شما میتونید از هر اسمی که روی متغیر صفحه تون گداشتید استفاده کنید.
الان کد رئ اجرا کنید و یک صفحه ی ایجاد شده برای ویندوز می بینید.
به همین سادگی
الان باید ویژگی هاشو تعیین کنیم.
مثلا چه رنگی باشه،کمترین سایزش چه اندازه باشه،بیشترین اندازه اش چقدر باشه،خود سایزش چقدر باشه،قابلیت تغییر سایز داشته باشه یا نه.
برای سایز باید از دستور geometry استفاده کنید.
window.geometry("400x400")
الان برای من یک پنجره 400 پیکسل در 400 پیکسل درست می کنه.
البته به جای 400 هر عددی میتونید قرار بدید ولی توجه داشته باشید که باید درون " یا ' باشه و بین دوتا عدد x(ایکس) قرار بدید.
البته کد باید قبل از دستور mainloop باشه.
کلا تو برنامه نویسی ویندوز باید تمامی کد هارو قبل mainloop قرار بدید.
برای قابلیت تغیر سایز باید از دستور resizable استفاده کنید.